Ciasto bananowe z kawałkami czekolady

Mam wypróbowany przepis na pyszne ciasto z bananami i kawałkami czekolady. Jednak tym razem miałam ochotę na coś innego. Przeszukując strony internetowe na szybkie i przede wszystkim łatwe ciasto bananowe trafiłam  tutaj. Przepis wydał mi na tyle nieskomplikowany i interesujący, że go wypróbowałam, jednak dokonałam małych zmian.



Składniki:
  1.  3 - 4 dojrzałe banany
  2. 1/3 szklanki oleju
  3. 1 1/2 szklanki mąki
  4. 1/2 szklanki cukru
  5. 1 jajko
  6. 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  7. 1 łyżeczka olejku bananowego
  8.  1 łyżeczka proszku do pieczenia
  9. 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  10. 50 g czekolady gorzkiej albo mlecznej
Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni.
  2. Keksówkę wykładamy papierem do piecznia.
  3. Banany obieramy i rozgniatamy na papkę. Wrzucamy do miski.
  4. Następnie dodajemy olej, jajko, ekstrakt waniliowy i olejek bananowy.
  5. Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Dodajemy do reszty składników.
  6. Wszystko razem dokładnie mieszamy.
  7. Na koniec dodajemy poszatkowaną czekoladę.
  8. Przelewamy ciasto do formy i pieczemy przez około godzinę, do tzw suchego patyczka.  


Komentarze

  1. Zachęcamy do dodania przepisu do konkursu czekoladowego na zBLOGowanych :) Dziś już ostatni dzień zmagań.
    http://zblogowani.pl/akcja/terravita-zawsze-ze-mna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty