Kalendarz adwentowy



 
Kulinarny Kalendarz Adwentowy. 
     Od dzisiaj do Wigilii będę zamieszczała jeden przepis lub  pomysł na umilenie okresu oczekiwania. Czas przed świąteczny powinien być czasem radości, dzielenia się z innymi, okazania innym zainteresowania czy wsparcia. Często w gonitwie przed świątecznej, zapominamy o tym co w Świętach najważniejsze.
     Kocham Święta, uwielbiam kupować najbliższym prezenty, chodzić po sklepach ze świąteczną dekoracją ( w grudniu, nie w listopadzie). Zawsze pilnowałam, aby choinka została ubrana na czas. W domu rodzinnym była to zawsze sobota przed Wigilią, chociaż dla mnie mogłaby choinka stać już od 1 grudnia. Kiedy wyprowadziłam się z domu i zamieszkałam "na swoim", czas Świąt Bożego Narodzenia zyskał inny wymiar. Teraz My byliśmy odpowiedzialni za tworzenie ducha Świąt Bożego Narodzenia. Przy pierwszej samodzielnie wykonanej wieczerzy Wigilijnej zrozumiałam co miała na myśli mama mówiąc, że Święta są dla dzieci (mimo, że wtedy jeszcze nie byliśmy rodzicami). Dla nas, dorosłych jest to czas zakupów, sprzątania, gotowania, dążenia do perfekcji, pokazania innym jakie to wspaniałe mamy Święta. Mimo, że lubię przygotowywać pyszne posiłki dla najbliższych przygotowanie kolacji Wigilijnej ograniczam do minimum oraz rozkładam to w czasie. Od 2 lat na Naszym stole goszczą tylko te dania, które uwielbiamy lub kojarzą się tylko ze Świętami Bożego Narodzenia.
     W tym roku postanowiłam zachęcić do przygotowań całą rodzinę , zwłaszcza naszego rozgadanego dwulatka. Chciałabym, aby czas Adwentu był dla niego okresem szczególnym, kojarzącym się z zapachem pomarańczy, imbiru, goździków, piernika czy najróżniejszych ciasteczek.
Większość propozycji Kulinarnego Kalendarza Adwentowego zostanie przygotowana z pomocą małego kuchcika.

Zapraszam Was serdecznie do wspólnego odliczania .


Komentarze

Popularne posty