Pai (baza na mące orkiszowej)

Ostatnio postanowiłam przygotować pai. Dość długo naszukałam się przepisu na ciasto, który by mi odpowiadał. Znalazłam, wypróbowałam i polecam. Nawet nie sądziłam, że może to być tak łatwe.




Składniki:
  1. 150 g mąki orkiszowej
  2. 75 g miękkiego masła
  3. 1/2 łyżeczki soli
  4. około 3 - 5 łyżek zimnej wody
Wykonanie:
  1.  Z mąki, masła i soli zagnieść palami na ciasto. (Tak ja się robi kruszonkę lub kruchy spód)
  2. Dodać zimnej wody i ponownie zagnieść.
  3. Ciasto zapakować w folię i włożyć do lodówki na 30 minut.
  4. Po tym czasie rozwałkować na cienki okrągły placek.
  5. Przełożyć ostrożnie do formy.
  6. Włożyć do nagrzanego piekarnika. Piec przez około 15 minut w temperaturze 200 stopni, aż zacznie się lekko rumienić.
  7. Wyjąc i ostudzić.
  8. Na zimny spód wykładamy resztę składników, które zapiekamy według przepisu.

Komentarze

  1. Skąd oryginalnie pochodzi ta potrawa? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pai na bazie maki orkiszowej jest czescia innego przepis, ktory pochodzi z jednej z zagranicznych stron - tlumaczanie wlasne.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty