Ciasto czekoladowe (szybkie)

Uwielbiam ciasta czekoladowe, szczególnie te ciężkie, bomby kaloryczne. Jednak gdy mam ochotę na coś czekoladowego, nie pracochłonnego i z pewnością udanego wypieku – zawsze piekę to ciasto. 










Składnikipowinny być w temperaturze pokojowej:
1. 250g mąki
2. 1 płaska łyżeczka sody
3. 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
4. szczypta soli
5. 3 łyżki kakao bez cukru
6. 200g cukru
7. 1 opakowanie cukru wanilinowego
8. 200ml oleju
9. 220ml maślanki
10. 3 jajka lekko ubite widelcem
Dodatkowo:
11. 150g mlecznej czekolady
12. kolorowa posypka cukrowa

Sposób wykonania:
1. Piekarnik nagrzać do 180oC na funkcji góra-dół.

2. Mąkę i kakao przesiać, wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą, solą. Dodać cukier, cukier wanilinowy, wymieszać.

3. W drugiej misce wymieszać razem olej, maślankę, jajka.

4. Do suchych składników dodać mokre i krótko wymieszać łyżką do połączenia składników lub mikserem na średnich obrotach.

5. Tortownicę o średnicy 21-22cm wyłożyć papierem do pieczenia, wystarczy tylko dno (użyłam tortownicy o średnicy 20cm, ale z wysokim brzegiem). Ciasto przełożyć do formy, wyrównać i wstawić do piekarnika. Piec przez około 50-55 minut. Piekłam na najniższym poziomie piekarnika. Po wyjęciu z piekarnika odstawić do ostygnięcia. Wierzch ciasta można wyrównać. 
6. Mleczną czekoladę roztopić na parze lub w rondelku z grubym dnem, ciągle mieszając.  
Roztopioną czekoladą polać wierzch ciasta i udekorować kolorową posypką.



Tym razem do ciasta dodałam 4 łyżki dżemu wiśniowego, dzięki czemu ciasto zyskało delikatny  wiśniowy smak.

Komentarze

  1. Wygląda apatycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I równie apetycznie smakuje, dodatkowo jego przygotowanie to naprawdę chwila.Polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda cudownie, ma taki piękny, głęboki kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam upiekłam wczoraj to ciasto tylko nie miałam maślanki a ze mieszkam w Anglii wiec dodałam mleka i dżem porzeczkowy dokładniej z czarnej porzeczki powiem w prost '' jak żyje tak dobrego ciasta czekoladowego nie jadłam ''Polecam z całego serca, doznanie smakowe mnie powaliło już wiem ze teraz żadne babskie spotkanie bez tego ciacha sie nie obejdzie, do tego na jesienna chandrę super. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za tak miły komentarz i tak odważny eksperyment z przepisem *będę musiała wypróbować*
      Zamiast maślanki można upiec ciasto na kefirze /ja robię tak często.
      U Nas to ciasto numer 1 w domu.

      Usuń
  5. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty