Menu na styczeń

Wcześniej przez kilka miesięcy planowałam menu obiadowe przynajmniej na tydzień. Ułatwiało to robienie zakupów i wyeliminowało pytanie: "co dzisiaj na obiad?". Jednak w ostatnim czasie odeszłam od tego sposobu, co niestety odbiło się na budżecie domowym. Spontaniczne gotowanie obiadów powodowało:
  •   częstsze zakupy (nie zaplanowane wcześniej), 
  •   brak kontroli nad produktami w lodówce i zamrażalce, 
  •   częstsze wyrzucanie przeterminowanego jedzenia, 
  •   frustracje typu: nie wiem co mam ugotować. 
Postanowiłam wrócić do swoich starych nawyków w Nowym Roku.
Przez kilka dni siedziałam nad kartką papieru, próbując stworzyć menu – łatwe, szybkie, zdrowe oraz idealne na wszystkich biesiadników. Czy się udało, zobaczymy w najbliższym czasie.

Menu będę aktualizowała codziennie.  

Tydzień 1
  1. Penne ze szpinakiem, suszonymi pomidorami i serem feta, deser: miało być ciasto migdałowe, jednak upiekłam ciasto czekoladowe
  2. Planowałam zapiekankę rybną a ugotowałam zalewajkę na kefirze
  3. Kolejna zmiana w menu. Zamiast makaronu z kremem serowo – pieczarkowym zrobiłam kotleciki ziemniaczane z ziołami
  4. Placki z cukinii i twarogu, sos ziołowy, deser: ciasto czekoladowe. Dzisiaj nie mieliśmy ani obiadu ani ciasta, ze względu na  popołudnie spędzone u znajomych.

     Tydzień 2

  5. Ryba w warzywach. Kolejna zmiana w menu, dzisiaj przygotowałam obiad, który był zaplanowany na niedzielę placki z cukinii i twarogu oraz sos ziołowy
  6. Gulasz z kaszą gryczaną zrobiłam jednak makaron z kremem serowo - pieczarkowym
  7. Kotleciki ziemniaczane z ziołami zrobiłam zupę jarzynową 
  8. Potrawka z ryby. Ponowna zmiana w menu, przygotowałam smażoną rybę, ryż i papryka duszona z pomidorami.
  9. Gulasz jarzynowy z ziołowymi kluskami, deser: ciasto pomarańczowe (po Świątecznym jedzeniu nikt nie miał ochoty na ciasto).

    Tydzień 3

  10. Krupnik, został zamieniony na zupę pomidorową na życzenie G.
  11. Filety dorsza na szpinaku, zamieniony na smażoną rybę z sosem paprykowym i puree ziemniaczanym
  12. Pieczona ryba z sosem ziołowym, zmiana na łosoś z brokułami
  13. Kurczak z warzyw w rosole, deser: ciasto mokka

    Tydzień 4

  14. Mielona wołowina z ziemniakami, były kotlety mielone z ziemniakami i kiszoną kapustą
  15. Kolorowe risotto, były kotlety mielone z ziemniakami i smażonymi buraczkami
  16. Spaghetti z szynką i brokułami, byliśmy na przyjęciu urodzinowym
  17. Kurczak na warzywach, deser: ciasto guinness, domownicy zażyczyli sobie zalewajkę na kefirze oraz ciasto marchewkowe

    Tydzień 5

  18. Zupa ogórkowa, zrobiłam kurczaka na warzywach
  19. Wątróbka, był kapuśniak
  20. Makaron zapiekany z warzywami, było wszystko i nic czyli czyszczenie lodówki
  21. Ryba z ziołami pieczona w folii
  22. Kolorowe warzywa


Komentarze

Popularne posty