Pęczak z pieczarkami

Nie przepadam za kaszami. Zwłaszcza w suchej postaci, czy polanych sosem. Jedyną akceptowaną formą spożycia przeze mnie kaszy to krupnik który gotuję dość często ze względu na G. (Młody uwielbia krupnik i jest to jego najczęściej wybierana zupa). Ja postanowiłam zmienić swoje nastawienie do kasz. Podczas zakupów złapałam torebkę kaszy i dopiero w domu przeczytałam, że to pęczak. Wow - pierwszy raz będę smakować tej kaszy. Przeszukałam także Internet aby znaleźć ciekawy przepis. Po przejrzeniu wielu stron zdecydowałam, że przygotuje pęczak z pieczarkami - improwizacja własna.


Osobiście jestem zachwycona. To niepozorne danie smakuje świetnie. Z pewnością przygotuje je jeszcze nie jeden raz.

Składniki (dla 1 osoby):
  1. 100 g kaszy, po ugotowaniu kaszy okazało się, że dla mnie to trochę za dużo
  2. 2 pieczarki
  3. trochę masło do podsmażenia 
  4. 1/2 cebuli
  5. 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
  6. 2 ząbki czosnku
  7. sól
  8. natka pietruszki
  9. 1/2 łodygi selera zwyczajnego
Wykonanie:
  1. Pęczak ugotować według instrukcji na opakowaniu.
  2. Pieczarki umyć, pokroić w plasterki.
  3. Cebulę przekroić na pół a następnie w cienkie paseczki.
  4. Nać selera poszatkować.
  5.  Na patelni rozpuścić masło, dodać cebulę i delikatnie zeszklić. Dodać pieczarki i nać selera. Podsmażyć. 
  6. Dodać ugotowaną kaszę, czosnek i sos sojowy.
  7. Wymieszać wszystkie składniki razem.
  8. Doprawić solą i posypać natką pietruszki.

Komentarze

Popularne posty