niedziela, 3 kwietnia 2016

Kasza bulgur z warzywami

Kasza bulgur uznawana jest za jedną z najzdrowszych kasz na świecie. Jej właściwości i własności odżywcze docenione zostały przez mieszkańców Bliskiego Wschodu. Kasza bulgur powstaje z ugotowanych, wysuszonych a następnie gniecionych ziaren pszenicy durum. Możemy spotkać ją w trzech odmianach drobno-, średnio- i gruboziarnistej.



Składniki:
  1.  200 g kaszy bulgur średnioziarnistej
  2. 4 - 6 pomidorków koktajlowych, sparzonych i obranych ze skórki
  3. 2 małe marchewki, obrane i pokrojone w cienkie talarki 
  4. 2 ząbki czosnku, obrane i przekrojone na pół
  5. 1 zielona papryka, przekrojona na cztery i pokrojona w cienkie paski
  6. 1 żółta papryka, przekrojona na cztery i pokrojona w cienkie plasterki
  7. 1/2 cukinia, przekrojona na pół i pokrojona na cienkie plasterki
  8. 1/2 czerwonej papryki, pokrojonej w cienkie plasterki
  9. 1/2 łyżeczki kurkumy
  10. 2 łyżki oliwy z oliwek
  11. 1 szklanka soku pomidorowego
  12. 1 łyżka sosu ostrygowego
  13. 1 łyżka przecieru pomidorowego
  14. 1 łyżeczka mąki kukurydzianej
  15. szczypta ziół prowansalskich
Wykonanie:
  1. Przygotuj wszystkie warzywa.
  2.  Kaszę ugotuj według przepisu na opakowaniu, dodając kurkumę.
  3. Na dużej patelni rozgrzej oliwę i wrzuć wszystkie warzywa. Podsmaż chwilę.
  4. Do soku pomidorowego dodaj przecier pomidorowy, sos ostrygowy i mąkę kukurydzianą. Wszystko razem dobrze wymieszaj. Wlej do warzyw. 
  5. Dodaj zioła. Wszystko razem gotuj przez kilka minut - tak aby warzywa były prawie miękkie albo miękkie.


3 komentarze:

  1. To mój pierwszy i na pewno nie ostatni przepis z wykorzystaniem kaszy bulgur. Myślę, że szybko stanie się faworytem w domu, zwłaszcza że kasza jęczmienna i jaglana powoli "wychodzi nam uszami" :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, bulgur to jedna z moich ulubionych kasz :)

    OdpowiedzUsuń