czwartek, 14 kwietnia 2016

Kremowa zupa rybna z koperkiem

Do przygotowania zupy rybnej przymierzałam się od dłuższego czasu, jednak zawsze brakowało mi odwagi, aby zrobić ten pierwszy krok. O zupach rybnych mam zielone pojęcie. W domu rodzinnym mama ich nie gotowała, ja natomiast od czasu do czasu zamawiałam w restauracjach.
Poniższy przepis bardzo mnie zaskoczył. Zupa jest delikatna, śmietankowa z delikatną nutą ryby w postaci jej sporych kawałków. Dodatkowo jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu.
Moim chłopakom bardzo smakowała.



 Składniki:
  1. 600 g filetów rybnych, różnych gatunków, pokrojonych w dużą kostkę *rybę mrożoną najpierw rozmrażamy*
  2. 100 g oczyszczonych krewetek
  3. 150 g selera, pokrojonego w cienkie słupki
  4.  2 marchewki, pokrojone w cienkie słupki
  5. 1 pietruszka, pokrojona w cienkie słupki
  6. 1 fenkuł, pokrojony w plasterki
  7. 1 mały por, pokrojony w talarki
  8. 2 rybne kostki bulionowe
  9. 3 łyżki miękkiego masła
  10. trochę oleju roślinnego
  11. 3 łyżki mąki pszennej
  12. 1 1/2 szklanki śmietany kremówki
  13. 800 ml wody
  14. 200 ml mleka
  15. sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
  16. sól i pieprz
  17. świeży koperek
Wykonanie:
  1. Wszystkie warzywa przygotuj według opisu. Dobrze aby miały podobną grubość i ugotowały się w tym samym czasie.
  2. W dużym garnku podsmaż seler, pietruszkę i marchewkę na odrobinie oleju. Smaż kilka minut, następnie dodaj fenkuł i porę. Podsmaż chwilę.
  3. Dodaj wodę, mleko, kostki bulionowe oraz 1 łyżeczkę drobno posiekanego koperku. Gotuj warzywa przez około 5 minut.
  4. Warzywa odcedzić, a wywar wlać z powrotem do garnka. 
  5. W kubku rozprowadzić mąkę w miękkim maśle na gładką masę. Dodaj do wywaru razem z śmietaną. Dobrze wymieszaj wszystko razem. Gotuj na małym ogniu przez około 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  6. Do zupy dodać warzywa, zagotować a następnie dodać ryby. Zdjąć z ognia. Pozostawić ryby w zupie przez około 5 minut, nie mieszając w garnku bez potrzeby. *Ja zostawiłam garnek na małym ogniu i mieszałam od czasu do czasu, nie zależało mi na zachowaniu ryb w dużych kawałkach, a chciałam być pewna, że ryba będzie ugotowana*
  7. Następnie dodać krewetki i sok z cytryny. *ja zupę cały czas miałam na ogniu i dlatego moje krewetki były twarde*
  8. Przed podaniem posypać koperkiem.






4 komentarze:

  1. Zupa rybna, to danie, które naprawdę muszę zrobić u siebie. Tylko domownicy się krzywią na samą myśl :( Muszę dla nich jakoś odczarować to danie. Może jak pokażę Twoje zdjęcie, to się zgodzą ;) A tymczasem zapraszam do udziału w akcji Pieczarkowy Tydzień, która rusza już w najbliższy poniedziałek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostatnim tygodniu przygotowałam dwie zupy rybne, każda inna i każda smakowała domownikom. Zupy, które przygotowuje nie posiadają mocnego rybnego zapachu, to raczej zupa warzywna z dużą ilością ryby.Polecam.

      Spróbuję przygotować coś pieczarkowego, dziękuję za wiadomość.

      Usuń
  2. Pyszna. Jak ja kiedyś mogłam nie lubić zupy rybnej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie lubiłam zupy rybnej, a raczej nie chciałam w ogóle posmakować. W tym roku na wigilię chcę ją ugotować. Będzie to mój debiut. Zobaczymy co wyjdzie??? Małżonek bardzo lubi, ale czy mu dogodzę to się okaże. Trzymajcie kciuki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń