Kremowa zupa rybna z koperkiem

Do przygotowania zupy rybnej przymierzałam się od dłuższego czasu, jednak zawsze brakowało mi odwagi, aby zrobić ten pierwszy krok. O zupach rybnych mam zielone pojęcie. W domu rodzinnym mama ich nie gotowała, ja natomiast od czasu do czasu zamawiałam w restauracjach.
Poniższy przepis bardzo mnie zaskoczył. Zupa jest delikatna, śmietankowa z delikatną nutą ryby w postaci jej sporych kawałków. Dodatkowo jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu.
Moim chłopakom bardzo smakowała.



 Składniki:
  1. 600 g filetów rybnych, różnych gatunków, pokrojonych w dużą kostkę *rybę mrożoną najpierw rozmrażamy*
  2. 100 g oczyszczonych krewetek
  3. 150 g selera, pokrojonego w cienkie słupki
  4.  2 marchewki, pokrojone w cienkie słupki
  5. 1 pietruszka, pokrojona w cienkie słupki
  6. 1 fenkuł, pokrojony w plasterki
  7. 1 mały por, pokrojony w talarki
  8. 2 rybne kostki bulionowe
  9. 3 łyżki miękkiego masła
  10. trochę oleju roślinnego
  11. 3 łyżki mąki pszennej
  12. 1 1/2 szklanki śmietany kremówki
  13. 800 ml wody
  14. 200 ml mleka
  15. sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
  16. sól i pieprz
  17. świeży koperek
Wykonanie:
  1. Wszystkie warzywa przygotuj według opisu. Dobrze aby miały podobną grubość i ugotowały się w tym samym czasie.
  2. W dużym garnku podsmaż seler, pietruszkę i marchewkę na odrobinie oleju. Smaż kilka minut, następnie dodaj fenkuł i porę. Podsmaż chwilę.
  3. Dodaj wodę, mleko, kostki bulionowe oraz 1 łyżeczkę drobno posiekanego koperku. Gotuj warzywa przez około 5 minut.
  4. Warzywa odcedzić, a wywar wlać z powrotem do garnka. 
  5. W kubku rozprowadzić mąkę w miękkim maśle na gładką masę. Dodaj do wywaru razem z śmietaną. Dobrze wymieszaj wszystko razem. Gotuj na małym ogniu przez około 10 minut, od czasu do czasu mieszając. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
  6. Do zupy dodać warzywa, zagotować a następnie dodać ryby. Zdjąć z ognia. Pozostawić ryby w zupie przez około 5 minut, nie mieszając w garnku bez potrzeby. *Ja zostawiłam garnek na małym ogniu i mieszałam od czasu do czasu, nie zależało mi na zachowaniu ryb w dużych kawałkach, a chciałam być pewna, że ryba będzie ugotowana*
  7. Następnie dodać krewetki i sok z cytryny. *ja zupę cały czas miałam na ogniu i dlatego moje krewetki były twarde*
  8. Przed podaniem posypać koperkiem.






Komentarze

  1. Zupa rybna, to danie, które naprawdę muszę zrobić u siebie. Tylko domownicy się krzywią na samą myśl :( Muszę dla nich jakoś odczarować to danie. Może jak pokażę Twoje zdjęcie, to się zgodzą ;) A tymczasem zapraszam do udziału w akcji Pieczarkowy Tydzień, która rusza już w najbliższy poniedziałek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ostatnim tygodniu przygotowałam dwie zupy rybne, każda inna i każda smakowała domownikom. Zupy, które przygotowuje nie posiadają mocnego rybnego zapachu, to raczej zupa warzywna z dużą ilością ryby.Polecam.

      Spróbuję przygotować coś pieczarkowego, dziękuję za wiadomość.

      Usuń
  2. Pyszna. Jak ja kiedyś mogłam nie lubić zupy rybnej?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie lubiłam zupy rybnej, a raczej nie chciałam w ogóle posmakować. W tym roku na wigilię chcę ją ugotować. Będzie to mój debiut. Zobaczymy co wyjdzie??? Małżonek bardzo lubi, ale czy mu dogodzę to się okaże. Trzymajcie kciuki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda to super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty