Tureckie pierogi

Nie ma to jak czasowe "zaćmienie umysłu". Przepis czytałam kilka razy, nawet go przepisałam na ten post, a i tak nie uchroniło mnie to przed małą wpadką. Całe szczęście, pierogi wyszły smaczne. Polecam.




Składniki (dla 2 osób):
  1. 250 g mąki
  2. 2 białka jajek
  3. jajko
  4. 250 g twarogu
  5. 1 żółtko
  6. 50 g posiekanych pieczarek
  7. 20 g masła lub margaryny
  8. sól, pieprz
  9. posiekana natka pietruszki
Wykonanie:
  1. Z mąki, jajka, białek, wody i soli zagnieść ciasto luźniejsze niż na pierogi. Wyrabiać, aż na powierzchni pokarzą się pęcherzyki powietrza, przykryć i odstawić na godzinę. 
  2. Ciasto cienko rozwałkować i wycinać radełkiem kwadraty o wymiarach 12x12 cm.
  3. Grzyby krótko podsmażyć na maśle albo margarynie.
  4. Wymieszać twaróg, żółtko, natkę pietruszki, ostudzone grzyby, sól i pieprz. 
  5. Farsz układać pośrodku kwadratów. Brzegi smarować roztrzepanym żółtkiem, składać w trójkąty albo prostokąty i smarować pozostałym roztrzepanym jajkiem. 
  6. Ułożyć na natłuszczonej blasze i piec około 15 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 200C na środkowej półce. 
  7. Podawać na ciepło.
Moje uwagi
- w liście składników nie ma podanej wody, która występuje w sposobie wykonania. Ja ją pominęłam i ciasto wyszło mi twarde, trudne do rozwałkowania, bardziej przypominające ciasto na makaron niż pierogi. Ile wody należy dodać - nie wiem, spróbuje zrobić pierogi jeszcze raz to post skoryguje.
- 1 porcja ma około 400 kcal.   

 *przepis pochodzi z książki Gertrud Reiger 365 potraw - szybko, smacznie, zdrowo
 
Zdrowy obiad

Komentarze

  1. Wyglądają na bardzo smaczne i całkiem proste i szybkie w przygotowaniu. POzdrawiam,
    Daria z magicznakuchniadarii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty